voorbeeld LVF
Voorbeeld van een lvf:
LESVOORBEREIDINGS FORMULIER |
NAAM Piet |
|
DATUM: |
||
Les / trainingsopdracht: Bovenhands spelen volleybal |
||
Les / trainingsdoelstelling:De deelnemers kunnen op het eind van de les bovenhands spelen bij volleybal met 2-tallen vanuit stilstand over een afstand van 5 meter demonstreren waarbij de bal vanuit de benen gespeeld wordt en ze met hun handen in een kommetje maken waarbij de duimen en wijsvingers naar elkaar wijzen.
|
||
Beginsituatie |
Consequenties voor de les / training |
|
De groep kan aandachtspunt de bal schuin voor en boven het hoofd spelen en nawijzen uitvoeren. De groep kan aandachtspunt onder de bal komen uitvoeren. De groep kan aandachtspunt vanuit de benen spelen niet uitvoeren. De groep kan aandachtspunt een kommetje maken met de duim en wijsvingers bij elkaar niet uitvoeren.
De groep kan aandachtspunt de bal schuin boven en voor het hoofd benoemen. De groep kan aandachtspunt de bal onder de bal komen benoemen De groep kan aandachtspunt vanuit de benen spelen benoemen. De groep kan aandachtspunt een kommetje maken met de duim en wijsvingers bij elkaar benoemen.
De groep kijkt tijdens de uitleg naar mij. De groep is tijdens de uitvoering alleen met de opdracht bezig. De groep pakt uit zichzelf geen materialen. De groep is tijdens het wachten met de bal aan het spelen. De groep stelt geen vragen en gaat meteen aan de slag. |
|
|
BEWEGINSVORM(Welke oefeningen moeten de deelnemers doen?) |
DOEL VAN DE BEWEGINGSVORM (Wat wil jij bereiken met de oefeningen?) |
ORGANISATIETeken de opstelling (inclusief legenda) |
BEGELEIDING (Wat doe jij als lesgever?) |
Kern:Kernachtige beschrijving van de hoofdactiviteit die je hier aanbied.
Met 2-tal tegenover elkaar overspelen B-H voor het spelen eerst de grond aanraken.
Met 2-tal over 5 meter overspelen
Overspelen met 2-tal waarbij voor het spelen eerst een bid beweging gemaakt moet worden, vervolgens na bid beweging open je je handen.
|
Kern: Wat wil je bereiken met de hoofdactiviteit die je aan gaat bieden?
Met deze oefening dwing ik de deelnemers om vanuit de benen te spelen.
Letten op de aandachtspunten: - Vanuit benen - Nawijzen - Handen kommetje -
De handen zijn al met duimen en wijsvinger bij elkaar en hoeven nu alleen de handen te openen.
|
Kern: Opstelling tekenen van de hoofdactiviteit die je aan gaat bieden. Denk hierbij ook aan de opstelling van de studenten en jezelf als lesgever.
|
Alles jij als lesgever doet in je les: - Organisatie - Materialen klaarzetten + opruimen. - Hoeveel situaties. - Correcties geven op uitvoering: - * Klassikaal - * Individu - Differentiëren - Uitleggen; - * Vraagvorm - * Instructievorm - * Zelfontdekking - * Spelvorm - * Coachvorm - * Feedbackvorm - * Opdr vorm - * Vrij Werken - * Open / gesloten. - Veiligheid: - * Hulpverleners - * Materiaal - Voorbeeld: - * Zelf - * Iemand uit de groep - Observeren: - * Concreet waarneembaar - Presenteren: - * rondlopen - * houding. - * Kleding. - * Stemgebruik. - * Gezichtsuitdrukking - * Handgebaren - * Taalgebruik. |
Maak jouw eigen website met JouwWeb